Det er bare en fase - ikke gå glipp av den!

18 År

216 Måneder

936 Uker

Så mye tid har du med barnet ditt før det blir myndig og gjennom oppveksten går barna gjennom ulike faser som krever forskjellig. Det er ikke alltid like lett å vite hvordan man skal møte behov og hva man skal gjøre.

FriBU har i samarbeid med flere organisasjoner utviklet faseverktøy som er en konkret hjelp til å tenke hvordan vi best mulig kan hjelpe barn, unge og familien til en levende relasjon sammen med Jesus. Gjemmom disse verktøyene kan du få gode råd og inspirasjon i hverdagen.

Det planlegges i løpet av vinteren å lage til en egen "fasevegg" i gangen nede i kirka. Der kommer fasekortene, brosjyrer og aktuelle bøker opp.

Ta gjerne kontakt med barne og familiearbeider Rita Aglen for en samtale om tro på hjemmebane.

Her er de fem fasekortene:

fase_0-5

fase_6-9

Fase_tweens

Fase_ungdom

fase_19

last ned fasekort

Vi har fasekort i kirka som du kan få, ta kontakt med barne og familiearbeider Rita Aglen.

Idéen til faseoversikten er hentet fra The Rethink Group i Atlanta. Den er bearbeidet og oversatt til norsk av FriBU, Ung baptist og Misjonskirken UNG.